Fotoclub Kiekus uit Wanroij - Alles over Kiekus

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Privacy Verklaring Fotoclub Kiekus Wanroij. (Klik hier)

Goed fotograferen heeft alles te maken met kijken, heel goed kijken. En, het meest boeiende is eigenlijk dat elke fotograaf  dat op zijn eigen wijze doet. De een is bijvoorbeeld gespitst op bijzondere details, de ander ziet een bijzondere sfeer en weer een ander hecht sterk aan een mooie compositie. Zo zijn er heel veel verschillende zaken die je door goed te kijken op de foto vast kunt leggen.

Binnen fotoclub Kiekus zijn alle leden zo bezig met hun eigen fotografie. De een gebruikt de meest moderne digitale camera om zijn/haar fotomomenten vast te leggen, de ander werkt op een ambachtelijke manier aan zijn/ haar foto’s.

Fotoclub Kiekus bestaat sinds 1983. Destijds was het een initiatief van het Wanroijs Aktie Comité , dat mensen met een zelfde hobby bij elkaar wilde brengen.

Momenteel kent de club 22 leden, afkomstig uit het hele Land van Cuijk. Elke 2 weken treffen de leden elkaar in Het Wapen van Wanroij.

Op deze bijeenkomsten zijn activiteiten zoals: samen fotograferen, uitleg over techniek, digitale instructie enz.  Het bekijken en bespreken van elkaars foto’s is de belangrijkste activiteit. Dit gebeurt op een positief kritische manier en is bedoeld om de fotograaf te stimuleren om goed naar zijn/haar eigen werk te kijken.

Na verloop van tijd zie je vaak dat elke fotograaf zijn/haar eigen stijl gaat ontwikkelen. De foto’s krijgen een eigen persoonlijke signatuur.

Op de clubavonden komen ook regelmatig bepaalde thema’s aan bod zoals natuurfotografie, portret of modelfotografie maar ook gekozen thema’s zoals water of snelheid.

Hiernaast organiseert de fotoclub een jaarlijkse expositie waar het werk van de leden getoond wordt.

Beginnende fotografen worden door de andere leden goed ondersteund bij het aanleren van techniek of bij de digitale verwerking van een foto.

Wil je als fotograaf mooiere maar vooral meer persoonlijke foto’s maken dan is fotoclub Kiekus misschien ook iets voor jou. Voor meer informatie:

fotoclubkiekus@gmail.com